174/366

To, že sa počas slnovratovej noci udial na oblohe výnimočný jav, som sa dozvedela až po :-( Včera večer som si o tom prečítala na internete. Išlo o to, že spln mesiaca nastal počas letného slnovratu. Stalo sa tak prvýkrát od roku 1967. V zahraničí je tento jav nazývaný ako „strawberry moon“, čo v preklade znamená jahodový mesiac. O fotku mesiaca približujúceho sa do splnu som sa však snažila už pár dní predtým. Zopár som si ich urobila 15. júna, a mesiac som si chcela fotiť aj na ďalšie dni. Na ten nasledujúci som si dokonca nastavila aj budík na večernú hodinu o 20:20. Keď mi však budík zazvonil,  nebola som si  vôbec schopná spomenúť, prečo som si budík nastavila :-( Tomu sa hovorí, však viete ako....hos..... Na nasledujúci deň som si už pamätala, ale mesiac vidno nebolo, lebo bolo zamračené :-( Na ďalšie dni mi to úplne vyfučalo z hlavy. Dnes ráno som sa prebudila veľmi skoro a keďže som už bola vyspatá, tak som sa zo spálne premiestnila do obývačky. A odtiaľ som ho uvidela.
Ten jav, ktorý sa udial v tú slnovratovú noc, budú môcť uvidieť ľudia najbližšie až v roku 2062.