216/366

Ešte niekedy v júli som natrafila na taký zvláštny kalendár. Okrem dňa malinového koláča, či dňa zmrlinového sendviča, tam bol 3. augusta Deň červených melónov. Takže svoj deň má aj táto vynikajúca osviežujúca letná pochúťka. Nepoznám nikoho, kto by ho nemal rád. Lenže! Pochúťkou je melón iba vtedy, keď je naozaj zrelý a sladký. Mne sa toto leto podarilo taký kúpiť zatiaľ iba raz. Už naozaj neviem, kde ich mám kupovať, či celé, či porciované. Na trhu ich kupovať nemienim a platiť za ne premrštenú, niekedy aj troj- až viacnásobnú cenu, za ktorú ich dostať v obchodoch. Dnes som tiež jeden velikánsky kúpila. Chuť nič moc a zrniečok je v ňom toľko, že ich nestačím vypľúvať. Koncom minulého týždňa som kúpila bez zrniečok, ale mal zase gumovú konzistenciu a melónovú chuť tiež postrádal. Ako keby som jedla červenú tekvicu :-( A preto si často pri jedení melónov z našich obchodov spomeniem na tie cyperské. Ach, to bola chuť!