22. - 28. 2018

Pondelok 22.1.

Ďalší pondelok je za nami. Dnes sme začali už štvrtý týždeň nového roku. Ani sa nenazdáme a bude koniec januára a zase budeme o mesiac starší 😕 Len poriadnu zimu sme ešte stále nemali. Regály v obchodoch sa začali zapĺňať tovarom, ktorý už pripomína jar. Nie sú to len semená, ale aj náradie pre záhradkárov a samozrejme jarné kvety. Na dnes som však vybrala rastlinu, ktorá je kráľovnou zimy. Čemericu. Tá moja, ktorú som vlani po odkvitnutí presadila zo záhonu do kvetináča a umiestnila ju na balkón, ešte nekvitne. Bude kvitnúť asi až niekedy začiatkom marca, aj vlani kvitla tak neskoro. Za oknom jednej reštaurácie, okolo ktorej chodievam v meste, som uvidela túto nádheru. Páči sa mi kvetinová výzdoba tohto podniku. Celoročne tam majú kvetinovú výzdobu. V lete tam zvyknú byť nádherné hortenzie, tereaz sú tam tieto krásne čemerice.


Utorok 23.1.

Moje včerajšie sťažovanie bolo už v noci vyslyšané a do rána napadol sneh. Snežilo ešte aj počas dopoludnia. No snehová prikrývka nám  zase dlho nevydržala. Pre mňa to však bolo vhodné počasie na to, aby som sa venovala ručnej práci.


Streda 24.1.

Neustále ma prenasleduje myšlienka, že som doteraz nebola schopná dokončiť zápisky z novembrovej Viedne a že ma ešte čaká zaznamenať aj decembrovú Budapešť na blog Potulky svetom. Lenže ja som sa v nedeľu večer pustila do inej činnosti. A tá ma zatiaľ celkom baví. Dúfam, že ma to tak skoro nepustí. 
P. S. Všimnite si etiketu priadze a text na nej.


Štvrtok 25.1.

Po dlhom čase konečne celkom obstojný deň. Ešte bolo len deväť hodín, keď som sa vybrala na fotoprechádzku po hrádzi. Stretla som len pár bežcov a niekoľkých cyklistov. Mohla som sa v pokoji venovať foteniu makro a premýšľaniu. Hlavou sa mi preháňalo všeličo. Napríklad aj to, prečo mi moja banka nanucuje nejakú mobilnú appku? Ráno som si našla správu v mailovej schránke. Načo by mi asi tak bola? Aby som to uľahčila tým, ktorí by ma chceli okradnúť? Nemám záujem o žiadne mobilné prevody, ani nič podobné. Prečo  tej banke tak veľmi záleží na tom, aby ľudia pracovali s mobilmi? Dokonca aj minuloročnej predvianočnej súťaže sa mohli zúčastniť iba tí, ktorí používajú ich appku. Nech si ju niekam strčia. A čo vy? Využívate na internetbanking aj mobilný telefón, či len domáci počítač?


Piatok 26.1.

Deň pred víkendom, aj keď mne je to v podstate jedno, aký je deň. Iba čo v telke pravidelne sledujem niektoré piatkové relácie, jednou z nich je aj Šípova Všechnopárty. Myslím si, že relácia už asi vyčerpala to, čo bolo zaujímavé, niektorí ľudia, ktorých tam pozýva,  ma ničím nenadchli, dokonca pri tej dnešnej relácii sa mi prvý hosť(ka) - neznášam to slovo, aj dosť zle počúval. Z večera sa však ešte vrátim do dopoludnia. Bolo treba doplniť zásoby v chladničke, vybrala som sa teda na nákup. Ak by ste to náhodou ešte nevedeli, chodím nakupovať do najväčšieho hypermarketu na Slovensku. Kým to tam celé prejdem a teraz ho treba prejsť celé, lebo to tam znovu všetko pomenili, strávim tam minimálne hodinu času. Samozrejme plus cesta tam a späť, s prestupom, lebo priamo mi tam nič nejde. Po návrate domov som ešte raz vybehla von, aby som urobila aspoň pár fotiek. Potom som mala v pláne ísť na jednu výstavu, ale akosi som sa už necítila v plnej sile, tak som si radšej ľahla a chvíľu pospala. Neskôr som striedala telku so štrikovaním a tak mi ušiel ďalší januárový deň.


Sobota 27.1.

Naposledy! To som si povedala dnes pri varení obeda. Ale tak mi treba, lebo takéto niečo som už raz kedysi dávno vyhlásila. A porušila som to. Ešte pred Vianocami ma v Kauflande zlákala fotka hotového jedla na obale s obalenými filetami aljašskej tresky, tak som si jeden balík vložila do vozíka. Keďže som ho mala doma už viac ako mesiac a zaberal mi dosť veľký priestor v mrazničke, rozhodla som sa ho dnes spotrebovať. Sklamanie. Veľké. Hotové jedlo sa ani zďaleka netvárilo tak, ako to na obale. Neodporúčam. Dúfam, že zase vydržím niekoľko rokov a takúto hlúposť už tak skoro neurobím. Celkový dojem jedla už nezachránil ani ozdobný petržlen 😡


Nedeľa 28.1.

Dnes som konečne presadila túto kvitnúcu orchideu. V podstate už aj tak dokvitá a kvety na druhom výhonku sa za mesiac, čo sú tam, ani poriadne nevyvinuli. Listy jej úplne zvädli. Ani sa nečudujem. Hoci polievam orchidey iba raz do týždňa tak, že ich ponorím do vody, korene jej úplne zhnili. Všetko nezdravé som orezala, ostrihala a o nejaký čas uvidím, či som rastlinu zachránila.