40. 2018

Piatok 9.2.

Priateľka sa ma nedávno spýtala, či si počas zimy pretáčam kolesá bicykla. Na vysvetlenie, aby to bolo zrozumiteľnejšie pre všetkých, nielen pre cyklistov, kolesá bicykla by sa nemali celú zimu dotýkať podlahy stále na tom istom mieste. Moja odpoveď znela: Nepretáčam. Viem aj to, že by sa mali počas zimy priebežne dohusťovať, aj keď sa s bicyklom nejazdí. Ale ani to nerobievam. Len pár dní po tejto debate vykukol na mňa na facebooku oznam o jednej plánovanej udalosti. Tá má názov Zimný bicyklový deň a konala sa práve dnes. Naskytla sa mi teda vážna príležitosť, aby som kolesami bicykla pohla, dofúkala ich (rukami syna, ktorý to zase poriadne ofrfľal) a vyšla som s ním von na cesty. Predtým sa však bolo treba zaregistrovať na jednej webovej stránke a potom doložiť z dnešného dňa fotku svojku, čiže selfie. Zeregistrovať sa mi ani na niekoľký pokus nepodarilo,  zaklapla som notebook a išla som radšej von. Publikovateľnú selfie tiež nemám.


Viac o dnešnej vychádzke na bicykli sa dočítate TU.

*****

Dnes sa ešte zamyslím nad nedávnou výzvou, ktorú som našla na jednom blogu.

Nie je to tak dávno, čo som objavila jeden český blog, kde okrem iných tém je aj téma podobná tejto mojej. Blogerka píše týždenník. Fotky nepridáva k jednotlivým dňom, ale väčšinou je fotografická koláž na konci článku. V jednom zo svojich nedávnych príspevkov vyzvala čitateľov svojho blogu, aby jeden týždeň zaznamenávali spolu s ňou.

Mám rada takéto internetové výzvy. Už v minulosti som sa zúčastnila mnohých internetových projektov na rôzne témy, dokonca som nejaké aj sama iniciovala. Pre mňa to nebolo nič íné, len to, čo robievam aj inokedy, až na to, že  posledných sedem dní zverejním naraz. Blogerkou stanovený termín som zaznamenávala s odhodlaním, že sa k jej výzve pripojím.

Môj týždeň som zaznamenávala po svojom, dá sa povedať tak trochu "spravodajským" štýlom. Nechcem nikoho napodobňovať, či kopírovať. To len na margo tých komentárov, ktoré sú pod článkom s výzvou. Aj keď je humor soľou života, každodenný život to nie je len radosť a vtipné hlášky. Naopak, nie sú to iba trampoty, či vážne udalosti. Tak teda vyzerajú aj mnou zaznamenané dni. A rovnako tak sa každý deň nezamýšľam  nad zmyslom života, nad nekonečnosťou vesmíru, či nad nesmrteľnosťou chrústov. Mnoho dní prejde len tak, že ich s radosťou a ľahkosťou prežijem a žiadne hlboké zamyslenia mi ani len neprídu na um.

K výzve som sa plánovala pripojiť aj preto, že by som bola asi jediná blogerka zo Slovenska. Na spomínanom blogu som nevidela žiadne komentáre v slovenčine a ani medzi jej obľúbenými blogmi sa nenachádza ani jeden slovenský. Mala som v pláne, že jej české vody trochu rozčerím tými slovenskými 😊
Možno sa po zverejnení tohto týždňa u mňa na blogu zastavia aj noví čitatelia, pomyslela som si. Pozor, aby si nebola sklamaná, našepkávalo mi druhé JA. Preto som si išla ešte raz prečítať text  výzvy. A fakt. Objavila som tam malý zádrheľ.

Blogerkinu výzvu som si na prvý krát prečítala dosť nedôsledne. Až pri druhom čítaní som si uvedomila, čo tam vlastne píše. Pripomína zúčastneným, aby jej poslali o svojich týždenníkoch  správu do mailu, aby z nich potom na tri najzaujímavejšie nechala odkaz na svojom blogu. 

Aha, takže nie čitatelia, ale ona blogerka vyzývateľka bude rozhodovať, ktorý týždenník si budú môcť prečítať čitatelia. Prečo, veď aj ja by som bola zvedavá, ako sa s tou úlohou vysporiadali ostatní. Bežne sa takto blogerské výzvy nerobia. Všetky výzvy, ktoré som doteraz videla na internete, či som sa ich zúčastnila, fungovali tak, že pod vyzývací článok uviedli link svojho príspevku všetci tí, ktorých výzva oslovila a ktorí sa jej zúčastňujú. Existuje na to dokonca aj aplikácia, za pomoci ktorej sa to veľmi jednoducho robí, ale ide to aj bez nej.  Čitateľ má veľmi jednoduchý a ucelený prístup dostať sa na všetky blogy, ktoré sa výzvy zúčastňujú a rozhoduje sám, či článok, na ktorý klikol, dočíta do konca, alebo po pár slovách z neho odíde. Podstatou tých výziev je totiž fakt, že vďaka nim sa ponúka možnosť spoznať doteraz nepoznaných blogerov. Nejde len o to, aby sa urobila reklama na blog, ktorý výzvu vyhlásil.

Nakoniec som si povedala, dávno si sa žiadnej výzvy nezúčastnila, nezúčastníš sa ani tejto.