63. 2018

Nedeľa 4.3.

Keď som sa dnes v skorých dopoludňajších hodinách rozhodovala, kam ísť, vedela som, že na fotenie to veľmi nebude. V predošlých dňoch som kdesi na internete vzhliadla titulok o tom, že má byť smog a zlá viditeľnosť. Možno, že na rakúskom území bude lepšie, pomyslela som si. Rozhodnutie teda padlo na Schloss Hof. (viditeľnosť nebola o nič lepšia) Do Devínskej Novej Vsi som sa odviezla autobusom MHD a odtiaľ som išla peši. Cez cyklomost nad riekou Moravou až k areálu zámku. Od mojej poslednej návštevy sa tam udiali veľké zmeny, vlastne sa stále dejú. Nielen v záhrade zámku, ale aj za plotom je vyrúbaných množstvo stromov. Až doma som sa z internetu dozvedela, že už od minulého roku prebiehajú rekonštrukčné práce záhradných terás a táto prestavba v hodnote deväť miliónov eur má byť hotová do konca tohto roku. Obišla som celý areál a tou istou cestou som sa vrátila naspäť do Devínskej Novej Vsi.  Keď som pod Mostom SNP vystúpila z autobusu, nešla som hneď domov, ale som sa ešte prešla mestom. Zastavila som sa na chvíľu pri zapálených sviečkach na námestí. V nohách mám cca desať kilometrov. Dúfam, že som dnes dobre prekrvila cievy v nohách a že ma v noci nohy bolieť nebudú.