79. 2018

Utorok 20.3.

Dnes, o 17:15 miestneho času (niektoré zdroje sa líšia, jeden hovorí 17:15 iný zase o 17:16), nastala  jarná rovnodennosť, nastal astronomický začiatok jari. Pritom ráno toho istého dňa nás privítalo čerstvou snehovou pokrývkou a aj počas dňa poletovali drobučké vločky snehu. To, čo nám nedala príroda v zime, chce asi dobehnúť teraz. Ja hovorím, že kým bude takéto počasie ešte aj do konca marca, nebudem sa hnevať. Ale od apríla by som už očakávala naozajstnú jar. Žiadne sneženie, žiadne mrznutie. Už len teplo a teplejšie. Myslela som si, že pôjdem aj dnes von, ale do tej zimy sa mi vôbec nechcelo. Netvrdím, že neboli aj väčšie zimy, ale v súvislosti s dátumom by človek očakával niečo príjemnejšie. Zo včera prineseného medvedieho cesnaku som dnes urobila polievku. Nebolo ho veľa, nazbierala som len do jedného vrecka bundy. Ráno som si zopár lístkov pokrájala  na drobno na maslový chlieb a k obedu som použila zbytok. Urobila som klasickú vajcovú zasmaženú polievku a pred jej dovarením, ešte skôr, ako som do nej vpustila vajíčko, som do hrnca dala  nakrájané lístky medvedieho cesnaku. Dúfam, že v ňom zostalo aspoň niečo vitamínu C, ktorý je v tomto období veľmi dôležitý pre naše telo.