83. - 84. 2018

Sobota 24.3.

Mám z nej velikánsku radosť. Len sa bojím, že ako vždy doteraz, moja radosť dlho nevydrží. Kúpila som si ju ôsmeho marca. Asi po dvoch dňoch som ju vyložila na slniečko na balkón. Keď prišli chladné nielen noci, ale aj dni, hortenzia putovala znovu do bytu. A tak ju stále prenášam ako mačka mladé, raz von, raz dnu 😊 Pevne verím, že rastlina nasadí aj nové puky, že nebude kvitnúť len z tých, ktoré mala v čase, kedy som ju kúpila. Musím ju presadiť do väčšieho kvetináča a na to budem asi potrebovať nejakú špeciálnu zeminu. Vraj tieto rastliny potrebujú kyslú zem.  Máte skúsenosti s pestovaním hortenzií v kvetináči? 


Nedeľa 25.3.

Po dlhom čase som sediac v obývačke pri telke začula z balkóna známy hlas. Vyskočila som zo sedačky, schmatla fotoaparát a potichúčky som vykukla smerom na balkón. Bol tam. V takej nezvyčajnej polohe, trápil sa, ako najlepšie by sa uchytil tej sieťky, v ktorej je lojová gulička pre malé vtáčiky. Jeho váha je predsa len oveľa väčšia, ako váha sýkorky alebo stehlíka. Preto aj ohol smrekovú vetvičku tak, že ho nebolo poriadne vidieť. Ale dôkaz o tom, že tu zase bol, mám.


Kto by mal záujem vidieť,  že ďateľ nie je u nás až tak vzácnym hosťom, môže kliknúť SEM.