86. 2018

Utorok 27.3.

Doobeda som fotoaparát so sebou mala, ale príležitosť niečo zaujímavé cvaknúť sa nedostavila. Popoludní som išla do mesta ku kaderníčke a vedela som, že pôjdem aj okolo obrovských kraslíc na Hviezdoslavovom námestí. Vyšla som z domu a niečo sa mi nezdalo. Moja kabelka bola nezvyčajne ľahká. Pozriem do nej a hneď mi bolo jasné, prečo je to tak. Fotoaparát som zabudla doma. Vrátiť sa mi nechcelo, našťastie, mobil som mala so sebou. Už z diaľky som videla hlúčik ľudí pred Slovenským národným divadlom. Bolo ich toľko, že z kraslice som videla iba kúštik. Keď som prišla bližšie, počkala som, aby sa aj na mňa ušlo miesto v prvom rade. No do záberu mi stále niekto vchádzal. Po nedávnej skúsenosti mám už aj strach fotiť na verejnosti, aby sa do mňa zase nepustila nejaká psychicky narušená osoba. O akú kraslicu sa vlastne jedná? V chorvátskej Koprivnici a Križevci majú zaujímavú tradíciu. Každý rok pred Veľkou nocou tam domáci ľudoví umelci zdobia obrovské veľkonočné vajcia. Tie potom skrášľujú námestia nielen v Chorvátsku, ale aj v iných európskych mestách. Tento rok sa jedna z takýchto kraslíc dostala aj do Bratislavy. Keď som pred pár dňami písala o obrovských krasliciach na viedenskom veľkonočnom trhu, nevedela som, že sú z Chorvátska. Až podrobným prezeraním fotografií som podľa podpísaných umelcov zistila, že aj tie viedenské kraslice boli od chorvátskych umelcov. Keď si ich pozriete všetky, ani chvíľu o tom nebudete pochybovať.