87. 2018

Streda 28.3.

Čas mi letí obrovskou rýchlosťou. Chcela by som stíhať oveľa viac vecí, ako stíham. Ale asi si ho nesprávne zadeľujem. Uvedomila som si, že oproti minulosti v poslednej dobe čítam oveľa menej kníh. Práve včera som bola pre tri knihy pre mladšieho syna. Objednal si ich cez internet a poprosil ma, aby som mu ich išla vyplatiť a vyzdvihnúť. Vraj ich môžem začať čítať ako prvá. Moja domáca knižnica obsahuje množstvo kníh, sú tam pritom aj také, ktoré som si kúpila s tým, že si ich raz prečítam, no zostalo iba pri tom raz....V týchto dňoch triedim knihy. Po maľovke zostali mnohé v krabiciach práve preto, aby som ich pri upratovaní vytriedila. Trvá mi to dlho, lebo po večeroch sa mi to už robiť nechce a cez deň sa venujem aj iným činnostiam, nevynechajúc ani moje obľúbené prechádzky do prírody. Mnohé knihy prelistujem, začítam sa a prichádzam na to, že väčšinu by som mohla čítať znovu ako tie, ktoré som nikdy nečítala. Možno by sa mi po dlhšom čítaní spomienky na dej vrátili, no pochybujem o tom. Nedávno som čítala takú informáciu, že niektorí ľudia knihy doma neskladujú, že ich po prečítaní dajú ďalšiemu človeku, ktorého prvého stretnú. Svoj domáci priestor, kde je dnes moderný minimalizmus,  nezapĺňajú knihami. Práve som si uvedomila, že končí marec, ktorý je Mesiacom knihy. Tak toto je moje zamyslenie k Mesiacu 🙂