106. - 107. 2018

Pondelok 16.4.

Dnešnou fotkou a textom sa zase vrátim k príspevkom, témou ktorých bolo vranie hniezdo. To je totiž také súkromné "mojekukaj.sk" 😉 Mnohí určite poznajú webovú stránku, ktorá existuje už niekoľko rokov, prostredníctvom ktorej sa z pohodlia obývačiek môžeme dostať do blízkosti rôznych živočíchov.

Dnes už viem, že mnou sledovaná vrana má partnera. Konečne som sa o tom presvedčila. Pri tom, ako ju kŕmil, som ho videla iba raz, ale už viackrát som si všimla, ako stráži hniezdo s vajíčkami, keď si vrana odskočí pretiahnuť usedené telo. Obdivujem jej trpezlivosť, ako dokáže hodiny presedieť na vajíčkach. Chvíľami sa pomrví, podľa mňa vtedy obracia vajcia, pootočí sa o kúsok a počas dňa sa pozerá vlastne na všetky svetové strany. Najviac mi jej bolo ľúto nedávno, keď skoro celú noc pršalo. Celkom by ma zaujímalo, kde je vtedy, keď z hniezda odletí. Možno sa ide napiť, či si ide pohľadať niečo pod zub. Dnes ráno som dosť dlho sledovala správanie sa týchto dvoch vtákov. Vraniak najprv sedel na konári  blízko hniezda a keď sa vrana konečne vrátila, preletel o kus ďalej a zostal strážiť tam. Nemala som až toľko zbytočného času, aby som ich sledovala ďalej. Pomaly už do hniezda nebudem vôbec vidieť, lebo ho začali prekrývať listy na stromoch. Škoda. Dúfam, že aspoň to, že je už v hniezde nový život, sa mi podarí uvidieť. 



Utorok 17.4.

Dnes ráno som si dala poslednú tabletku z denne užívaných šesť liekov. Len málokedy sa prinútim ísť k obvodnej skôr, kým mám ešte zopár tabletiek. Ani tentoraz to nebolo ináč. Už dlhší čas som si hovorila, že keď tam najbližšie pôjdem, už si musím vypýtať niečo aj na bolesť kolena, krížov, ľavej nohy v priehlavku a na iné neduhy, ktoré ma už dlhšie trápia. No keď prídem na polikliniku a vidím tam plno ľudí, zo zámeru vždy upustím. Sestričke podám lístok, kde mám napísané lieky, ktoré potrebujem a do ordinácie k lekárke nikdy nejdem. Aby som to raz neoľutovala, keď zistím, že som niečo zanedbala. Ani zubára som ešte nedoriešila a pomaly je tu máj.  Tiež neobľubujete chodenie po lekároch a vyčkávanie v čakárňach pred ich ambulanciami?