108. 2018

Streda 18.4.

O tom, že som si ešte začiatkom marca kúpila hortenziu, som tu už písala. Aj jej fotografiu som zverejnila viackrát. Za posledný týždeň som navštívila viac obchodov, v ktorých som hľadala hnojivo a nový substrát, pretože kvetinu už bolo treba presadiť do väčšieho kvetináča. V jednom obchode zeminu na kyslomilné rastliny mali, ale vo veľkom balení, ktoré  by som jednak nevládala odniesť a po ďalšie, bolo by mi také množstvo zbytočné. Až včera som konečne oboje kúpila, dnes som teda mohla presádzať. Aby hortenzia pekne kvitla, potrebuje práve kyslú pôdu a nemala by byť na priamom slnku, ale v polotieni. Zatiaľ som ju položila na okno, kde je v popoludňajších hodinách dosť slnka, ale v najbližších dňoch jej nájdem iné miesto. Držte mi palce, aby mi táto, v poradí už tretia hortenzia z obchodu prežila. Jednu som si raz priniesla od priateľky až z Ružomberku, lenže tá neprežila cestu vlakom. Vo vlaku bolo vtedy príšerne horúco, hoci bol iba máj (ak si to dobre pamätám). O tom, ako som túžila mať už dávnejšie hortenziu, som písala aj TU. Keď som sa už babrala so zeminou, znovu som do väčšieho kvetináča presadila aj rajčiny. Na tie som však použila iný substrát.