164. 2018

Streda 13.6.

Na dnes som si naplánovala vybavovací deň. Začiatkom júla mi končí platnosť občianskeho preukazu. Konečne som sa vybrala na miestne oddelenie, aby som si podala žiadosť o nový. Okrem toho som sa dnes pokúšala objednať do jednej odbornej ambulancie. V tej, ktorá sa nachádza v časti mesta, kde žijem, mi hneď z úvodu osoba na druhej strane telefónu povedala, že nových pacientov neberú. Keď som sa však nechcela nechať len tak odbiť, tak mi bola položená otázka, či mám od obvodnej výpis zo zdravotnej dokumentácie. Čestné pionierske, ani neviem, čo to je. Ešte to nikto nikdy odo mňa nepýtal. A keďže ho nemám, bola som láskavo odoslaná naspäť k obvodnej, ktorá ma má ešte poslať na jedno vyšetrenie. Ale termín mi rázna sestra nedala. Správala sa tak, že som bola rada, že sa s ňou nemusím baviť zoči-voči, ale len v telefóne. Pravdepodobne by mi bola dala termín už na zajtra, len tá škoda, že som nemala to, čo oni požadujú. (Sarkazmus, dúfam, že ste to pochopili.) Tak som skúšala inde. Ďaleko od môjho bydliska. Ani tam som nepochodila. Keď som počula dátum objednania na koniec júla, oponovala som, že by som potrebovala skorší dátum. Vraj je dovolenkové obdobie, skorší termín už nemajú. Síce mi akosi súvislosti unikajú, no to som sa dopočula. Asi dovolenkujú iba lekári, pacienti, tí nie, keď ich je tak veľa. Keď som namietala, že by som potrebovala skorší termín, sestra mi odporučila, aby som si ho teda išla hľadať inde a zložila telefón. Naozaj je to naše zdravotníctvo na takej super úrovni, ako som sa to nedávno dočítala na istom blogu?  Mohla by som písať romány o skúsenostiach s naším zdravotníctvom, ale určite by to oslavné ódy neboli. Viac sa k tomu radšej nevyjadrujem.

Dnešnú fotku som si urobila neďaleko obvodného oddelenia polície. Po rýchlom vybavení mojej veci som sa išla k starému petržalskému kostolu pozrieť, či sa mi náhodou nepodarí lepšie vyfotiť tamojšia socha Jana Nepomuckého. Nepodarila sa mi vôbec. Dvere boli zamknuté podobne, ako boli dnes predo mnou obrazne zamknuté aj  dvere na angiologických ambulanciách.