174. 2018

Sobota 23.6.

Deň nabitý rôznymi činnosťami. Po nedobrom spánku v cudzej posteli som sa skoro ráno vybrala na približne  päťkilometrovú prechádzku. Po obede sa schyľovalo k dažďu, preto sme plánovaný program zrušili. Dospala som aspoň trošku nočný deficit spánku a nakoniec sme sa predsa rozhodli ísť aj na výlet. Nie už tam, kam som pôvodne plánovala, ale bližšie. V okolí Štúrova sme prešli niekoľko obcí, kde som si vyfotila sochy Nepomuckého, navštívili sme pamätník v Kameníne. Ten  pripomína veľké a krvavé tankové boje, ktoré sa tu odohrali začiatkom roku 1945. Červená armáda tu bola nútená bojovať proti niekoľkonásobnej presile Wehrmachtu. Potom sme si to už namierili do Štúrova, kde sme pri Dunaji zaparkovali. Peši sme prešli do maďarského Ostrihomu. Od rána som už mala chôdze akurát dosť, preto som odmietla ísť hore na kupolu ostrihomskej baziliky. Kto by však chcel vidieť pohľady z kupoly na krajinu vôkol, nejaké nájde aj TU. Množstvo schodov hore a potom dolu by som určite nezvládla. Vrátili sme sa teda do Štúrova k autu a odtiaľ do dvanásť kilometrov vzdialenej Belej. Na zábere je ostrihomská bazilika, najviac fotografovaný objekt návštevníkmi Štúrova 😃.