196. 2018

Nedeľa 15.7.

Nesadila som ju a predsa mi jej drobné modré kvietky robia radosť. Rastie na záhone, aj v hrantíkoch na balkóne. Tam sa dostala pravdepodobne tak, že som  ju zo záhona priniesla domov s nejakými inými rastlinami. Likvidujem ju, ale stále rastú nové a nové rastlinky. Je to asi nejaký nezmar.

Už ako školáčka som pestovala svoje vlastné kvety. Mala som množstvo rôznych kaktusov, ale aj iné druhy. Boli medzi nimi aj tradeskancie. Rôzne. So zelenými listami, s fialovými, aj tie dvojfarebné - bielozelené. Rastlina, ktorá si okrem polievania nevyžadovala žiadnu mimoriadnu starostlivosť. Niektorí ľudia ju volajú aj bláznivý Jano. Podľa toho, ako vyzerá rastlina, ktorá je na fotografii, hľadala som jej názov medzi tradeskanciami. Dlho mi trvalo, kým som našla to, ako sa vlastne volá. Ide o podenku obyčajnú, po česky sa jej hovorí křížatka obecná. Poznáte?