204. 2018

Pondelok 23.7.

Vo chvíli, keď som sa doobeda pozerala von z balkóna, že ako to tam vonku vyzerá, vybehol spoza rohu domu pes rovno do záhonu kvetín, kde si urobil svoju potrebu. Jeho majiteľka sa spoza rohu objavila až neskôr. Práve pre toto ma tu nebaví nič robiť pre spoločnú vec. Zbytočne sú okolo domu tabuľky s nápisom zákazu pohybu psov po trávnikoch, ich majitelia to ignorujú. 

V tom čase bolo krátko po daždi, ešte pod mrakom a fúkal silný vietor. Popoludnie je už však teplé a slnečné. Vietor sa tiež trošku ukľudnil. Bola som vyniesť odpadky a ako zvyčajne, jednou cestou som sa išla pozrieť aj na záhon. Sem-tam som vytrhla nejakú burinu a zlikvidovala som jednu kvetinu, ktorú tam nechcem mať. Jej kvety som priniesla hore do bytu a dala ich do vázy. Stihli zvädnúť za tú chvíľu, čo som ich vytrhla, chvíľu nechala ležať na trávniku a potom doniesla hore. Takže ani len do kytice nie sú vhodné. 

Na fotografii mám však iné kvety, ktoré neviem, ako sa volajú. Sú to veľmi vďačné rastlinky.  Ich žlté kvety mi robia radosť od júna až do jesene. A vydržia dlho aj rezané vo vode. Mám jednu velikánsku prosbu. Nemohli by ste tento článok s fotkou zdieľať na sociálnych sieťach? Možno sa nájde niekto, kto pozná názov rastliny.  Ja som sa preklikávala už niekoľkokrát internetom, nenašla som ich. Ďakujem!


P. S.
Fotka sa dá rozkliknúť na väčšiu.