205. 2018

Utorok 24.7.

Nedávno som v komentári na jednom blogu pod článkom o víkendovom dni na Bratislavskom hrade napísala, že na hrad chodievam často. Nielen tam, ale aj do mesta a tvárim sa, ako keby som bola turistka. Možno poznáte pojem byť turistom vo vlastnom meste. Ja som práve ten prípad. Aj dnes, kedy u nás v Petržalke dosť fúkalo, zdalo sa mi, že na bicyklovanie to nie je a doma sa mi nechcelo byť, som sa rozhodla, že idem zase "turistikovať" do mesta. Dva dni po tej naozajstnej turistike v Považskom Inovci som len oddychovala a dnes som už zase potrebovala dostať nohy do pohybu.  

V meste až natoľko nefúkalo, ale o to tam bolo horúcejšie. Ani len klobúčik ako turistka z Ázie som si z domu nevzala. Vyšla som hore na hrad a odtiaľ potom do Starého mesta. Najdlhšie som sa zdržala v záhrade na streche hradných garáží. V článku, ktorý som zverejnila presne pred dvomi rokmi, som písala, že tam budem chodiť fotiť kvety. Bohužiaľ, kvetinová výzdoba je z roka na rok chudobnejšia. Kto by mal záujem vidieť ten rozdiel, môže kliknúť najprv SEM a odtiaľ sa dostane zase k ďalšiemu článku s množstvom fotografií barokovej záhrady na Bratislavskom hrade.

Baroková záhrada bola vybudovaná v roku 2016. Vychádza z historických podkladov, nákresov záhradného architekta, ktorý ju projektoval pre Máriu Teréziu. Tu je dnešný pohľad do záhrady.