206. 2018

Streda 25.7.

Keď som sa bola včera prejsť v barokovej záhrade Bratislavského hradu, obdivovala som tam jeden krásny oleander. Kedysi som ich nemusela obdivovať inde, pretože so ich doma pestovala v niekoľkých farbách. Od bielej, cez jemne ružovú, sýto ružovú, žltú až po bordovú. S kvetmi jednoduchými, ale aj plnými. Zopár fotografií mojich vtedajších oleandrov je tu. Prišla však zima, kedy nám zatepľovali dom a vtedy som nemohla prezimovať oleandre na schodišti. Nechala som ich počas celej zimy na balkóne. Ani neviem, ako sa to vôbec stalo, ale dva z nich tú zimu zázrakom prežili. No odvtedy sa im veľmi nedarí. V podstate len prežívajú, kvetnú len málo. Už som ich  za tie roky niekoľkokrát orezala, presádzala, vymenila som zeminu, polievala, prihnojovala, no veľmi to nepomohlo. Teraz kvitnú len prvé kvety na jednom výhonku toho  jemne ružového a na jednom výhonku má puky aj biely. Zatiaľ sa ďalšie puky neobjavili.. Minulé leto to bolo obdobné. Som rozhodnutá, že okamžite po odkvitnutí oleandre zrežem a pokúsim sa zakoreniť nové odrezky.