207. 2018

Štvrtok 26.7.

Veríte mi, že keď som dnes potrebovala niečo napísať perom, nebolo čím? Keď som už zopár pier z tejto krabice vybrala, trošku som im nahriala špičky v horúcej vode, podarilo sa mi aspoň jedno rozpísať natoľko, aby som ním napísala adresu na obálku a text blahoželania. Bolo to len len. Nečudujem sa tým perám, že nepíšu. Majú už svoje roky.

Druhou úlohou dňa bolo odniesť obálku s blahoželaním na poštu. Lenže! Neuvedomila som si, že je leto a prázdniny a že vtedy  býva naša pošta v dopoludňajších hodinách zatvorená. Na najbližšiu poštu som teda išla zbytočne. Z nej som sa teda vybrala na ďalšiu. Ajhľa, a tam novinka! Už som sa s tým stretla aj na hlavnej pošte v meste, ale zatiaľ som to zariadenie nepoužila, lebo z hlavnej pošty som sa vtedy hneď pri automate s lístočkami otočila a odišla. Lenže dnes som už obálku s blahoželaním musela určite odoslať, tak som prstom ťukla na políčko "odoslať list". Vyšiel mi lístok s číslom a posadila som sa na jednu zo stoličiek, ktoré v dvoch radoch pribudli na pošte. Ešte šťastie, že sme nemuseli stáť. Kvôli podaniu jednej listovej zásielky - pohľadnice, na ktorú som doma nemala známku, som čakala 14 minút. Dopoludnia, kedy sú rady na poštách menšie. Neznášam túto inštitúciu už mnoho rokov a v maximálnej miere sa vyhýbam tomu, aby som na poštu išla. No sú prípady, kedy sa ináč nedá. Ako som už  nedávno v inom príspevku písala, stánky PNS, čiže poštovej a novinovej služby, kde patrili kedysi do sortimentu aj známky, korešpondenčné lístky a pohľadnice, už túto službu neposkytujú. Ktovie prečo. Asi preto, aby ste na tú poštu, ktorá dnes predáva pomaly od toaletného papiera cez hračky, drogériu množstvo ďalších nezmyslov museli ísť a aby vám mohli z tej širokej palety nepoštového tovaru ponúknuť. Spomenula som si pri tej príležitosti na moju mesačnú letnú brigádu v NDR, kde som bola ako sedemnásťročná. Už vtedy som si tam známky na pohľadnice a listy kupovala v automatoch, ktoré boli pred poštami. U nás namiesto automatov pribudli v ponuke služieb na poštách blbosti, ktoré s poštou nemajú vôbec nič spoločné.