223. 2018

Sobota 11.8.

Konečne! Síce som sa ráno zobudila na sobotu priskoro, už pred šiestou, no bolo to prebudenie po normálne prespatej noci. Nie ako tie predtým. Včera podvečer sa ochladilo, v spánku som registrovala aj dážď, hoci vôbec netuším, koľko bolo asi hodín. Aj ráno znovu pršalo. Dnes sa už dalo normálne dýchať, dnes som sa nekúpala vo vlastnom pote. Príjemných 26 stupňov, na oblohe občas nejaké mraky, ale prevažne jasno. Aj vďaka tomu, že bolo ráno chladnejšie a zamračené, mohla som konečne vyfotiť kvety nocovky. Odkedy kvitnú, ich kvety sa rozvíjali až za úplnej tmy a keď som ráno vstala hoci aj o piatej, už boli zase zatvorené. 

Tieto kvietky pestujem už niekoľko rokov. Kvety nocovky som už zverejnila viackrát. Bohužiaľ, z roka na rok ich mám na záhone stále menej a menej. Vysievajú sa samé a veľmi neskoro klíčia a potom samozrejme neskoro aj kvitnú. Momentálne tam ešte žiadna nekvitne, fotky sú z balkóna, kde mi z niekoľkých zasadených semien vyrástla len táto jedna rastlina. O tom, čo mi robí radosť v noci, som písala na jednom zo starších blogov.