228. 2018

Štvrtok 16.8.

Ešte v utorok okolo poludnia sa v talianskom Janove zrútila časť diaľničného mosta. V tom čase po ňom prechádzalo množstvo osobných a tiež aj nákladné autá. K dnešnému dňu hlásia už 38 obetí tohto nešťastia. Predpokladá sa, že v troskách mosta sa ich nachádza ešte oveľa viac.

Dnes som bola v nákupnom centre neďaleko Dunaja a odtiaľ som sa išla prejsť na nábrežie rieky. Na dnešných záberoch mám aj mosty cez Dunaj. Musím sa priznať, že z mostov mám nepríjemný pocit a ten najnepríjemnejší mám vtedy, keď prechádzam po Moste SNP. Či už v dopravnom prostriedku, alebo aj peši.  Mám strach a mnohokrát som si predstavovala katastrofické scenáre, ako sa most prepadá a rútim sa do vody Dunaja.  A to som sa v posledných dňoch dozvedela, že bratislavské mosty patria k tým, ktoré sú technicky na tom oveľa lepšie, ako mnohé ďalšie mosty na Slovensku.

Ako hovoria správy zo sveta, spadnutie mostov nie je vôbec ojedinelá záležitosť. V auguste 1976 sa zrútil Ríšsky most cez Dunaj dlhý 800 metrov, ktorý bol postavený v roku 1936. Matne sa mi vybavuje, že nejaký most padol aj v Budapešti, no informáciu o tom sa mi nepodarilo nájsť.

Zaujímalo by ma, či som sama taká, ktorá má z mostov nepríjemný pocit.