236. 2018

Piatok 24.8.

Možno z vás niekto zvykne sledovať reláciu Nová záhrada na Jojke. Aj keď záhradu nemám, takéto relácie obľubujem a so záujmom ich pozerám. V poslednom čase ma dosť prekvapilo, akým materiálom začali chalani z partie Nová záhrada nastielať zem pod rastliny. Nazvali to že recyklovaná štiepka. V jednom z dielov som si všimla, kam chodia po materiál. Miesto mi je veľmi dobre známe, pretože tam v rámci bicyklovania občas zájdem. Aj dnes, kedy som si išla dofúkať zadné koleso bicykla na benzínku,  od toho miesta, kde sa skladuje rôzne odpadové drevo a v poslednom čase sa mení na štiepku, som bola naozaj blízko, len pár stoviek metrov. Preto som sa tam išla po čase znovu pozrieť.

V relácii bolo spomenuté, že v  odpade je aj starý nábytok. A to ma dosť zarazilo, že drevo, ktoré bolo predtým aj chemicky spracované, dávajú k rastlinám. Rôzne formaldehydy, farby, laky, lepidlá a čo ja viem čo všetko ešte sa môže nachádzať v spomínanom starom nábytku. Myslíte si, že je to vhodný materiál, ktorý by ste si nechali navoziť do záhrady? Možno si to myslím iba ja a že ma niekto presvedčí, že na takej štiepke nie je nič nevhodné pre záhradu. Dnes som ponad plot videla iba staré palety, nie je to však tak dávno, čo bolo vidieť množstvá bielych drevených okien, ktoré ľudia z panelákov vyhadzovali a vymieňali ich za plastové.

Jedna veľmi pozitívna správa dnešného dňa je, že niečo po druhej hodine prišla búrka. Najprv len hrmelo a blýskalo sa, napokon začalo aj konečne pršať. Bohužiaľ, sú tri hodiny a je po daždi. Len veľmi málo vody spadlo. No dýcha sa oveľa lepšie.