238. 2018

Nedeľa 26.8.

Ráno to po upršanej a vetristej noci vyzeralo tak, že papučová kultúra z predošlého dňa bude pokračovať. Budili sme sa do zamračeného rána. V priebehu dňa sa však vyčasilo, popoludnie bolo už celkom príjemné, slnečné. Preto som na chvíľu vybehla do mesta, aby som sa pozrela, či je niečo nové na Dňoch remesiel. Zdalo sa mi, že oproti mojej poslednej návšteve tejto akcie to bolo akosi lepšie zorganizované. Možno sa mi to zdalo iba preto, že bolo všade oveľa menej ľudí ako po iné roky a možno aj menej vystavujúcich. Vlastne som tam už nebola ani vlani, nepamätám si, či to bolo predvlani, alebo ešte skôr. V podstate je tam každý rok to isté. Niektoré veci ma zaujmú, iné vôbec. Tie ani nezvyknem nikdy fotiť. Len do máloktorého záberu mi niekto nevliezol. Pri mojej výške postavy sa tam veľmi fotiť nedalo. Všímala som si ľudí, či aj niečo kupujú. Takých bolo naozaj veľmi málo. Ešte tak nejaké pochúťky, ale z ručných prác sa tu v Bratislave veľa nepredá. Jednu dievčinu som videla, ako si kupovala nejakú drevenú píšťalu. Veď ani ja si nepamätám, či som si tam niekedy, možno až na nejakú vyrezávanú varešku, ktoré sú už dnes dostať na každom trhu, niečo kúpila. Sú tam krásne veci, ale mne sa do bytu nehodia.

Chvíľu som pozerala na vystúpenie folklórneho súboru a asi po hodine pobytu v centre mesta som sa pobrala zase domov.