240. 2018

Utorok 28.8.

Hneď zrána som bola na záhone vytrhať burinu. Vydržala som v ohnutom stave pracovať hodinu a pol a stačilo. Aj to bol úspech. Okrem iného som vytrhala aj plevel, ktorý neviem, odkiaľ sa tam vzal, ale tak sa tam tá rastlina  so žltými kvetmi rozrástla, že mám pochybnosti, či sa mi ju podarí zlikvidovať. Všimla som si, že podobná zvykne rásť a kvitnúť pri vode, napríklad aj pri Chorvátskom ramene.  Ináč, momentálne dominuje záhonu žltá farba. Fotka však nie je z mojej rannej aktivity, ale až z popoludňajšieho bicyklovania. Aj cestou k Dunaju som si všimla na jednej lúke podobné žlté kvety, ktoré som doobeda likvidovala zo záhonu.

Zase som hľadala. Nielen na internete, ale aj v mojej knižke liečivé rastliny. Táto rastlinka, na ktorej sa každú chvíľu objavil iný motýľ, sa asi volá telekia ozdobná, iným menom kolotočník. Najprv som si myslela, že je to oman pravý, ale o ňom píšu, že dorastá až do výšky jedného a viac metra. Tieto rastliny z fotky boli oveľa nižšie. Veľmi zle sa názvy hľadajú, pretože aj na fotkách, ktoré znázorňujú kolotočník, sú rastliny s rôznymi tvarmi listov. Keby som si aspoň tie názvy rastlín zapamätala. Koľkokrát si k niektorým rastlinám poviem aj pomôcku, podľa ktorej si chcem  názov zapamätať, no keď na to príde, že by som tú ktorú rastlinu mala pomenovať, neviem si spomenúť, akú pomôcku som si dala na jej zapamätanie. Ach, čo už s takou pamäťou 😔

Na kvete sedí motýľ modráčik.