242. 2018

Štvrtok 30.8.

Nedávno som na internete našla recept na hruškový koláč. Zdá sa mi, že takých je na internete pomenej. Väčšinou sú to ovocné koláče s jablkami, slivkami, marhuľami, ale hrušky sa vyskytujú zriedkavejšie. A že ho asi vyskúšam, o tom rozhodlo to, že som dnes išla okolo voľne rastúcich hrušiek neďaleko môjho bydliska. Zopár som si domov odniesla. Ešte nie sú zrelé, budú musieť trošku odležať.

Pri tej príležitosti som si spomenula na obdobie môjho detstva, kedy nám hruška rástla pri kuchynskom okne. Na jar nám robila radosť svojimi kvetmi, začiatkom leta  bola útočiskom množstva chrústov a potom, keď jej plody začali padať a pri ich jedení tiekla do dlane fantastická sladká šťava, prišiel čas, aby sa z nich urobili kompóty, lekvár a narobili sa krížalky, ktoré sa sušili a pojedali v zime.