255. 2018

Streda 12.9.

Rozmýšľala som, ktorú z množstva fotografií zámku v Holíči, kam som si dnes urobila výlet, sem vložím. Nechcela som tu zdieľať otrepané fotky, ktorých je plný internet. Obišla som zámok vôkol, z toho, čo som vyfotila, som vybrala túto.

Už niekoľko rokov viem o tom, že zámok v Holíči sa rekonštruuje. Človek by už aj čakal, že tam nájde peknú historickú pamiatku. Omyl. Aj preto som vybrala túto fotku, aby nebolo vidieť, ako je budova zvonku ošarpaná. Zrekonštruované sú vraj interiéry. Do nich som nešla. Mňa tie zbierky nábytkov rôznych štýlov nebaví pozerať. V zámku je vraj aj expozícia cechov a remesiel. Ak sa tam niekto chystá, nech si radšej zistí všetko dopredu na internete. 

Od zámku som išla do centra mesta, odtiaľ potom kusisko za mesto, kde sa nachádza veterný mlyn. 
Je to jediný zachovaný veterný mlyn holandského typu na Slovensku. Je kamenný s kruhovým pôdorysom a má tri podlažia. Postavený bol koncom 19. storočia. Mlieť sa v ňom prestalo po prvej svetovej vojne. Jeho fotku som zverejnila TU.

Od domáceho, ktorého som sa pýtala na cestu, som sa dozvedela, že kedysi bol mlyn na otvorenom priestranstve - čo má logiku, dnes je okolo neho les, ktorý vraj vysadili približne pred päťdesiatimi rokmi. Aspoň som sa na chvíľu mohla schovať do tieňa stromov. Dnešná horúčava bola dosť únavná. A to som ešte z Holíča cestovala do Hodonína. O celej cestovnej anabáze sa mi od únavy ani nechce viac nič vypisovať.