257. 2018

Piatok 14.9.

Aj keď to dnešných pár ranných hodín vyzeralo ešte pekne, nakoniec to meteorológom vyšlo a po ostatok dňa bola obloha zatiahnutá. Podvečer z nej začalo aj trošku smokliť. Dažďom sa to ani nedá nazvať, lebo ešte ani teraz, kedy sa už oblaky začali pretŕhať, sú chodníky pod stromami stále suché.  Deň nelákal na žiadne outdoorové aktivity, no na nákupy bol ako stvorený. 

Vo švédskom obchodnom dome som v sekcii rastlín objavila kvet, ktorý som si doteraz nikde nevšimla. Zaujal ma nádhernými cyklámenovými kvetmi. Veľmi sa mi zapáčil a samozrejme, že som hneď pátrala po jeho názve. Ide o kurkumu. Pestuje sa v kvetináči a je vhodná do bytu a tiež aj do vonkajšieho prostredia, ale len do teplôt do 12 °C. Prečítala som si to na štítku, ktorý bol na kvetináči. Pri nižších teplotách ju treba preniesť do miestnosti. Rastlina pochádza z juhovýchodnej Ázie a jej koreň je veľmi známym korením, ktoré nemôže chýbať v ázijskej kuchyni.


Rastlinku som si zatiaľ nekúpila, chcela som som si o nej najskôr niečo naštudovať. Keďže vyžaduje vyššiu vhlhkosť vzduchu, asi ju ani nekúpim, lebo v mojom byte by som jej nevedela splniť podmienky na život.