262. 2018

Streda 19.9.

Už som si viackrát uvedomila, že tu často píšem o počasí, ale keď od neho tak veľa záleží. To, čo počas dňa robím, závisí aj od toho, ako je vonku. Včera som spomenula, že si idem pripraviť plán výletu, na ktorý som mala už dlhšie zakúpený cestovný lístok. Z pôvodných predpovedí počasia na dnešný deň som mala aj trochu obavu, či sa mi bude chcieť v dvadsaťosem stupňových horúčavách brázdiť ulice veľkomesta. Dnes, keď som si už vyberala, čo si oblečiem, som uprela zrak na oblohu. Neverila som vlastným očiam, čo som na nej uvidela. Sivá, slnečné lúče boli skryté za hrubou vrstvou oblačnosti. Mrkla som sa rýchle na predpoveď a aj súčasný stav počasia v mieste cieľa môjho výletu a viac som neváhala. Cestovné lístky som stornovala a výlet som odložila na neurčito.

Nechápem, prečo sa správam o počasí hovorí predpoveď počasia. Keď niekto niečo predpovedá, ten druhý očakáva, že tak aj bude. No čo sa počasia týka, sa realita veľmi často s predpoveďami nestretá. Tak to bolo aj s dnešným počasím. Mala som obavy, že z oblačnosti sa vyvinie aj dážď, ale nakoniec nepršalo a neskôr sa dokonca obloha vyfarbila do belasej farby s bielymi mrakmi. No v mieste mnou plánovaného výletu bolo počas celého dňa oblačno, o čom sa mohla presvedčiť viackrát z online kamier v meste.

Zábavu som si doma našla. Toto je len časť z toho, čo som zavárala.