264. 2018

Piatok 21.9.

Dnes som sa bola "poprechádzať" s bicyklom pri Dunaji. Zvyknem túto približne desať kilometrovú  trasu robievať aj peši, ale dnes som radšej použila bicykel. Je to dosť dávno, čo som nebola v tých miestach, možno aj vyše mesiaca. Myslela som, že príroda bude viac hrať jesennými farbami, ale opak je pravdou. Tým, že sa plochy medzi hrádzou a Dunajom kosili, dnes sú znovu zelené a mnohé rastliny ešte stále kvitnú. 

Už dávno som chcela na niektorom z mojich blogov písať o rastlinke, ktorá sa mi veľmi páči, ale k napísaniu o nej doteraz nikdy neprišlo.  Kľudne by som ju prijala aj ako kvetinu na záhon. Je to mydlica lekárska, ktorá kvitne bielou, jemnou ružou a o trošku sýtejšou ružovou farbou.  Aj na stránke so semenami sa o nej píše, že je to atraktívna trvalka. Už pred niekoľkými tisíckami rokov ju používali ako mydlo pre osobnú hygienu, ale aj na pranie nespracovanej vlny. Vedeli ste to?

Zaujímavosti o tejto rastline som si prečítala na tejto stránke. Odporúčam aj vám, aby ste si klikli na odkaz.