265. 2018

Sobota 22.9.

Leto na severnej pologuli sa skončilo, jeseň prišla s jednodňovým predstihom. Jesenná rovnodennosť a tým aj oficiálny začiatok astronomickej jesene pripadá až na zajtra, teda na 23. septembra o 3:54 hodine. Po dlhom krásnom lete, ktoré bolo vlastne už niekedy od apríla, sa zo dňa na deň, vlastne z večera do rána ochladilo o viac ako desať stupňov. Dnes ráno teplota s pribúdajúcimi hodinami nestúpala, ale klesala. Ale vlaha chýbala, takže som sa dažďu aj ochladeniu celkom potešila. To, čo ma vôbec neteší, je predstava teplejšieho obliekania a obúvania. Myslíte si, že už mám všetky letné topánky a oblečenie odložiť?

Jedny letné sandále odložím určite. Nie však do skrine, ale do kontajnera. Za tie roky, odkedy som si ich kúpila, som ich mala na nohách len zopárkrát. No zakaždým nechali na mojich chodidlách stopy v podobe veľkých pľuzgierov. Počas tohto leta som si ich obula iba raz, keď som išla na nákup do modro-žltého obchodného domu venovanému bývaniu. Pri vychádzaní z bytu mi ich ešte suseda pochválila, že aké fajn topánky mám. Myslela som si, že veď za tú chvíľu, čo ich budem mať na nohách, mi nemôžu narobiť pľuzgiere. Z domu na zastávku autobusu to až tak ďaleko nie je, ani zo zastávky do obchodu. Áno, v obchodnom dome sa dá urobiť od vchodu po pokladňu možno aj viac ako kilometer. To mi stačilo na to, aby som mala na oboch chodidlách zospodu velikánske pľuzgiere. Tie mi zabránili napríklad aj v realizácii plánovaného výletu, ktorý som kvôli tomu musela o pár dní odložiť. Veď som pár dní nemohla poriadne stúpiť na celú nohu, chodila som len po špičkách.

Pri kúpe nových topánok si musím dávať veľký pozor na to, aby topánky nemali zbytočné švy na miestach, na ktorých sú moje nôžky háklivé. Vlastne, moje nohy sú háklivé na všetkých miestach, ani si pomaly nepamätám na topánky, na ktoré by si nemuseli zvykať a ktoré by mi zo začiatku neurobili zopár pľuzgierov. Pri kúpe týchto som si myslela, že aké fajn tichošľapky budem mať. No predstava pohodlných topánok zanikla hneď pri prvom dlhšom obutí. Nepríjemnosti mi robili švy, ktoré sú na výstelke topánky. Zbytočne si človek kúpi obuv z kože, keď ju niekto takto sfušuje.