272. 2018

Sobota 29.9.

Keby sa mi nestalo v noci to, čo sa mi stalo, dnešný deň strávim určite úplne ináč, ako som ho napokon strávila. Keďže som včera po celý deň a aj večer vypila množstvo čaju, aby som sa čo najskôr zbavila na mňa lezúcej choroby, potrebovala som si v noci "odskočiť". Keď som sa potme vracala do postele, vrazila som palcom ľavej nohy do dverí kúpeľne. Až  som hviezdičky uvidela. Rýchlo som si nohu zabalila do mokrého uteráka a po chvíli sa mi aj napriek príšernej bolesti podarilo zaspať. Až ráno som zistila, že spod nechta mi tiekla krv a palec je natoľko citlivý, že som si nemohla obuť nič uzavreté. Tak som bola prinútená zostať doma.

Za oknom bolo slnečné počasie, ale dosť veľký vietor. Povedala som si, že aspoň niečo uvarím, aj keď to nebolo potrebné, lebo od včera som mala ešte zbytky žemľovky. Keď som čosi vyberala zo špajzovej skrine, všimla som si, že ovsené vločky, ktoré som iba nedávno kúpila, majú vo vnútri ešte nenačatého balenia nejaké pavučinky. Boli napadnuté moľami. Preto som ich vybrala, otvorila a položila ich na múrik lodžie. Už predtým som tam vyložila rovnako napadnutú slnečnicu, ktorá zostala od zimy. Lenže vločky nejako veľmi vtáčatám nechutili, snažili sa o vydolovanie slnečnice, ktorá bola pod balíčkom vločiek. Okrem sýkoriek sem prilietavali aj brhlíky. Alebo jeden brhlík? Neviem, ale bol tu počas dňa mnohokrát. 

Už sa vám stalo, že ste z obchodu priniesli chrobákmi alebo moľami napadnutú potravinu? Mne už viackrát.