274. 2018

Pondelok 1.10.


Moja domáca liečba pokračuje. Doteraz nezabrala ani šalvia, ktorú som v prvé dva dni nielen kloktala, ale aj pila z nej čaj, ani miešaný čaj z rôznych bylín, ktoré som už v minulosti na blogoch spomínala (fialka, pľúcnik, prvosienka, lipa,..) Okrem čajov z liečiviek pijem aj mnou obľúbené ovocné čaje. Tých čajov som za posledných niekoľko dní vypila už na litre, choroba neustúpila, ale sa mi zo dňa na deň zhoršuje. Už som to možno niekedy písala, ale teraz to napíšem znovu. Neverím  liečivým účinkom tých akože liečivých rastlín. Na mňa nezaberajú. Ešte sa  mi nestalo, že by mi aspoň raz pomohli zmierniť príznaky choroby😒 Či ich pijem, alebo nepijem, je to úplne rovnako. Choroba si zakaždým pokračuje ďalej.

Nielen teraz, ale už dávnejšie som prestala hádzať vrecúška s čajom po jeho vylúhovaní do smetí, ale ich odkladám. Nechávam ich vysušiť na balkóne (v zime na radiátore) a potom, keď sú suché, vyberiem z nich obsah, ktorý zmiešam so zeminou v kvetináčoch. To je môj spôsob kompostovania 😉 Robím tak nielen s čajom, ale aj obsahom kapsúl s kávou. Odpad z nich produkujem oveľa menej ako z čaju, pretože kávu si v kávovare robievam len málokedy. Väčšinou pijem bezodpadovú nesku.

Ako sa mi vrecúška s čajom sušili na balkóne, neušli pozornosti ani sýkorkám. Škoda, že sa mi nepodarilo vyfotiť sýkorku tak, ako svojím zobáčikom ďobala do vrecúška, aby sa tak dostala k jeho obsahu. Keby som obsah nedávala do kvetináčov, asi by som ho mohla ponúkať aj vtáčim návštevníkom.

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, koľko biologického odpadu ide z kuchýň do netriedeného odpadu? Mám na mysli tie domácnosti, ktoré nechovajú žiadne zvieratá. U nás iná možnosť ako vyhodiť zbytky jedál do kontajnera nie je a neviem si ani inú možnosť predstaviť. Už teraz je mesto plné potkanov, koľko by ich bolo, keby boli niekde vonku kontajnery na biologický odpad?

Všimli ste si, že už máme pred sebou len tri mesiace a máme tu Nový rok? Veľmi rýchlo mi letí čas.