293. 2018

Sobota 20. 10.

O pár hodín sa skončí druhá dekáda októbra. Zatiaľ nádherného, čo sa počasia týka. Do dnešného dňa sme tu mali babie leto ako vyšité. Aj centrum mesta ešte stále zdobia kvitnúce muškáty a iné letničky. V súvislosti s dnešným dátumom som sa nedávno dozvedela, že už v roku 2010 vyhlásila OSN  dvadsiaty október  za Svetový deň štatistiky. 

Štatistika bola jedným z predmetov na strednej škole, ktorú som navštevovala. Musím sa priznať, že to bol môj najneobľúbenejší predmet 😖 Nemala som ho v obľube nielen pre predmet samotný, ale aj "vďaka" vyučujúcemu, ktorý nás štatistiku učil. 

Uplatnenie vedomostí zo štatistiky je široké práve pre jej prienik s mnohými sférami bežného života - píše sa na jednej stránke vysokej školy, kde lákajú študentov na štúdium štatistiky. Štatistické údaje využíva každý z nás. Aj my blogeri si zvykneme pozerať štatistiku, ktorá je v administrácii každého blogu. Okrem základnej štatistiky, ktorú poskytuje  Blogger, si môžeme na blogy pridať ešte ďalšie počítadlá, ktoré nám dokážu zbierať štatistické údaje. Po sprísnení zákonov je tých aplikácií stále menej a aj tým štatistikám, ktoré sú súčasťou napríklad aj tohto blogu, sa v poslednej dobe dá veriť stále menej. Veď ako sa dá veriť takej štatistike, ktorá vôbec nezaznamená návštevu niekoho, kto dokonca na blogu zanechal komentár? Nie nadarmo sa o štatistike humorne hovorí, že je to presný súčet nepresných čísel 😏

Jeden štatistický prehľad som si urobila pred chvíľou. Zhromaždila som si údaje z môjho blogovania za posledných 30 dní. Spočítala som blogy, príspevky a v nich fotografie, ktoré som za posledný mesiac zverejnila. Vyšlo mi, že na štyroch blogoch som za toto obdobie vytvorila a zverejnila 36 príspevkov, v nich  bolo 117 fotografií a jedno video (autorom videa som nebola ja). Vychádza mi z toho, že priemerne denne som vytvorila 1,2   článkov a denne som priemerne zverejnila 3,9 fotografií. A teraz, keby som ho vedela urobiť, čo ale neviem, mala by som uvedené informácie zobraziť na nejakom grafe.

Ak by chcel niekto moje údaje skontrolovať, môže sa o ich pravdivosti presvedčiť priamo na blogoch, adresy ktorých nájde na hlavnej stránke tohto blogu. Nachádzajú sa v rubrike "Aktuálne na mojich blogoch", ktorá je vpravo, hneď pod archívom blogu.