295. 2018

Pondelok 22.10.

Jesenný výlet do Viedne mi vyšiel včera až na druhý pokus. Cestovný lístok na autobus som mala kúpený už aj niekedy v septembri, ale v deň, kedy som mala cestovať, bolo úplne iné počasie, ako sľubovala predpoveď. Lístky som vtedy stornovala a zostala som doma. 

Aj na včerajší deň som dlhšie sledovala predpoveď počasia a niekoľko dní po sebe bola stále rovnaká. Sľubovali nám na celý deň ničím nerušené slnečné počasie🌞 No už ranný pohľad na oblohu ma sklamal. V Bratislave bola obloha zatiahnutá oblačnosťou a rovnako tak to bolo aj po príchode do Viedne. Našťastie, už keď som vošla do areálu prvej pamiatky, ktorú som mala v pláne navštíviť, začala sa na oblohe objavovať aj modrá farba. Až do večera bolo napokon krásne počasie.

Naposledy som bola vo Viedni približne pred rokom, vlani v novembri. Oproti minulému roku som tento raz  ešte stihla funkčné fontány, to ma vlani dosť mrzelo, že už boli pozakrývané a mesto sa už vtedy začalo chystať na vianočné trhy. Viedenský Belveder som zatiaľ navštívila dvakrát. Raz to bolo v zime v predvianočnom období, kedy bol areál pod snehom a druhý raz v lete, kedy som si krátila čas počas dňa do večerného koncertu v Schönbrunne. Odvtedy som už viackrát chcela znovu vojsť do jeho záhrad, stalo sa tak až včera. Zopár fotografií odtiaľ som zverejnila na Instagrame. Včera som si konečne splnila aj ďalší dávnejší sen, navštíviť viedenskú botanickú záhradu. Ani som to dopredu neplánovala, ale zaniesli ma tam kroky pri hľadaní sôch Nepomuckého. Keďže tá naša bratislavská bude otvorená už len pár dní, plánovala som do nej ísť ešte tento týždeň. Už tam ale túto jeseň nepôjdem, možno až na jar. To, čo som videla v botanickej záhrade vo Viedni, tam určite neuvidím. Strávila som v nej viac ako hodinu a pol.

Prešla som veľa kilometrov, videla som veľa pamiatok. Niektoré už pre mňa známe, iné som videla prvý raz. No aj keď vidíte to isté miesto, zakaždým v inom ročnom období, je to vždy iné. Domov som prišla neskoro večer a veľmi unavená. Na písanie príspevku a vyberanie fotografie som už nemala síl. Vybrať jednu zo stoviek fotografií bolo dosť náročné. Ostatné zverejním postupne na blogu Na potulkách svetom.