298. 2018

Štvrtok 25.10.

Po včerajšom daždivom a chladnom dni sa dnes vyčasilo. Síce dopoludnia bolo tak, že som mala v byte takú tmu ako pred blížiacim sa večerom, no postupne sa obloha vyjasnila. Najkrajšia bola práve pred západom slnka. "Zlatá hodinka", ktorá je známa hlavne medzi fotografmi, trvala však oveľa menej ako jednu hodinu. Tú krásu vonku som si všimla iba náhodou. Hneď som bežala po fotoaparát a zaznamenala som si ju. Bolo niečo po pol šiestej.

Teraz, keď som sa chystala fotku zverejniť na blog, hľadala som na internete, o koľkej dnes zapadalo slnko. Do Google som si zadala miesto Bratislava, lebo viem, že časy východov a západov slnka sa postupne od východu na západ Slovenska menia. 

No a keď som sa tak preklikávala internetom, našla som aj kalendár, kde boli uvedené okrem časov východu a západu slnka aj iné zaujímavé veci. Napríklad aj to, že dnes bol Deň cestovín. Keďže som netušila, že taký deň existuje, neurobila som fotku dnešného obeda. Práve dnes sme mali po dlhom čase na obed cestoviny. Boli to fusilli a k nim šampiňónovo-syrová omáčka. Z kalendára som sa tiež dozvedela, že meniny mal dnes Aurel. Viete, čo znamená toto slovo? Čítajte: Mužské meno Aurel má latinský pôvod a v preklade znamená "zlatý", "zlatučký".

Čas západu slnka pre Bratislavu bol o 17:47 . Moja fotografia vznikla len o necelú štvrťhodinu skôr. Urobila som šikmý záber, aby bolo vidieť čo najviac toho zlatom osvetleného priestoru.