307. 2018

Sobota 3.11.

Kupujem si ich skoro každú jeseň. Tento rok som ich kúpila zatiaľ najviac, až šesť kusov. Keď som ich z malých kvetináčikov presádzala do hrantíka na balkóne, dala som ich do kyslej pôdy, ako si to vresovce vyžadujú. No ani to nepomohlo, aby mi po niekoľkých dňoch nezačali postupne usychať. Vydržali mi zatiaľ najkratší čas. Iba na jednej rastline vidím živé zelené výhonky, no pochybujem, že to rastlinu zachráni. Pátrala som po príčinách, aj som ich našla. Dočítala som sa, že pri presádzani rastlín prinesených z obchodu je potrebné rastliny ponoriť na dva až tri dni do vody, potom ich očistiť od zeminy, v ktorej sme ich kúpili a zasadiť do novej zeme. Ak si vresovce kúpim aj o rok, dúfam, že na tieto rady nezabudnem.

Ešte som ich nevyhodila, no domov som si priniesla vetvičky s bršlenom a tie som zapichla do zeme, aby mi aspoň niečo spestrilo jesenný balkón.