341. 2018

Piatok 7.12.

Dnes dopoludnia som zažila velikánsky kultúrny šok. Nemala som v pláne navštíviť kníhkupectvo, ale okolo jedného som išla, tak som vošla dnu. Bola som tam sama a v pokoji som si poprezerala ponuku kníh. Aby bolo jasné, išlo o zlacnené knihy. Občas v takýchto obchodoch objavím niečo, čo aj kúpim, hoci knihy už kupujem naozaj len zriedkavo. Nie je ich kam dávať.

Keď som podišla k titulu, ktorý vidíte na fotografii, skoro som odpadla. O tomto človeku bol niekto schopný písať knihu? Niektorí ľudia už nemajú hanbu, ani svedomie. Mám na mysli tých, ktorí si o sebe nechajú napísať knihu, ale aj tých, ktorí tie knihy o takýchto ľuďoch píšu. Aj môj názor na vydavateľa, ktorý je takú knihu ochotný vydať, je podobný. Je to hnus! Áno, tento vydavateľ sa mi v tej chvíli zhnusil ešte viac, ako sa mi hnusil odvtedy, čo som sa dozvedela o jeho komunikácii s istou spisovateľkou. Ktovie, či aj autorka knihy o Majskom dostala návrh stretnúť sa s ním v moteli...

"Stretnutie novinárky a spisovateľky Ivany Havranovej s Jozefom Majským, s človekom a podnikateľom, ktorý prešiel traumou policajného vyšetrovania a dvojročným väzením dalo podnet na vznik tejto knihy. Podnikanie, privatizácia, rodina, ženy, kauzy Horizont a BMG, väzenie, poľovačky, médiá a politici – to sú hlavné témy ich rozhovorov."

Chudáčik, toľkú traumu utrpel. Koho to zaujíma? Kto je zvedavý na tohto zlodeja? Jeho zaujíma to, akú traumu zažívali všetci tí, ktorí prišli vďaka nemu o svoje úspory?

A ešte zopár viet zo zadnej strany obalu knihy.

"Keď plače srdce aj oči plačú.  Ak by naši poslanci nekradli rok, krajina by sa postavila na nohy." (To sa mi fakt páči, keď zlodej kričí - chyťte zlodeja!)..."Priateľstvá so ženami som nikdy nepovažoval za neveru. Išlo iba o malé odskočenie si zo stereotypu života, o niečo milé, pekné... Nikdy som netúžil byť miliardárom. Chcel som len slušne žiť a mať na to, čo človek potrebuje a chce."

Názor nech si urobí každý sám. Za knihu o tomto človeku by som nedala ani tých desať centov. V poslednej dobe sa niektoré "staré kauzy" akosi zrazu pohli, možno príde na rad aj kauza Majský. Bol by najvyšší čas.