344. 2018

Pondelok 10.12.

Keď sa niekto pozerá na dnešnú fotku, tak si možno pomyslí, že som deň strávila niekde v horách a za krásneho slnečného počasia. Ani jedno však nie je pravda. Bola som doma v Bratislave. Zrána a dopoludnia bolo ešte celkom slnečno, ale s pribúdajúcimi hodinami pribúdali aj mraky na oblohe. Na tretiu som bola objednaná na masáž. Z domu som išla radšej skôr, aby som nedopadla ako naposledy, kedy som meškala skoro pätnásť minút. Mala som šťastie, že po mne tam nemali nikoho objednaného, masér sa mi mohol venovať aj napriek môjmu neskorému príchodu celú polhodinu. Dnes som prišla o dvadsať minút skôr. Chodím do takej časti mesta, kde nie sú žiadne obchody, ani nič, kde by som ten čas zabila. Relax centrum stojí pri ceste, na druhej strane ktorej sú vinohrady a tie susedia so železničnou traťou. Vybrala som sa teda prechádzať po chodníku popri ceste ďalej  smerom von z mesta. V tej chvíli na malú chvíľočku vykuklo slnko spoza mrakov, oblaky sa rozplynuli a mohla som urobiť takúto nádhernú fotku. Fotila som s mobilom, hoci som mala so sebou aj fotoaparát. Radšej som to neriskovala a ponáhľala som sa cvaknúť modrú oblohu so zelenými borovicami.

Večer som si z ponúkaného tv programu vybrala sledovanie diskusnej relácie Silná zostava. Téma konzum ma zaujala a pri jej sledovaní som sa trošku uspokojila, že nie som ten pravý konzumný spotrebiteľ. Do nákupných centier skoro vôbec nechodievam. Nakupovanie handier a zbytočností nebolo nikdy mojím hobby, ani stromček nemusíme mať na Vianoce obrovský len preto, aby sa pod ním mohli naskladať kopy zbytočných darčekov. Aj napriek tomu, že sa nezúčastňujem na "výpredajoch", ktoré v skutočnosti výpredajmi ani nie sú, aj ja mám ešte kopu rezerv. Nemôžem povedať, že sa mi nestane, že vyhadzujem potraviny po záruke, niečo nedojedené, čo niekomu nechutilo. Určite to však nie je polovica toho, čo príde domov do mojej domácnosti. Vo svetom meradle je to vraj tak, že až polovica potravín sa vyhadzuje. Nedokážem si však samú seba predstaviť, že by som napríklad jeden z mojich blogov venovala napríklad iba móde, teda handrám a podobným témam, ktoré mi pripadajú veľmi prízemné. Dozvedela som sa však, že aj zážitky, dovolenky, cestovanie, lietanie - aj to je druh  konzumu. Hm...Tak čo, už vypekáte dvadsať druhov zákuskov k blížiacim sa sviatkom?