352. 2018

Utorok 18.12.

Chúdiatko, táto kvetina! Keby nebolo toho, že idem občas niečo odniesť do synovej izby, tak žije 24 hodín bez svetla. Aspoň vtedy prehodím žalúzie tak, aby do izby prichádzalo trochu svetla. Syn vstáva skoro ráno, kedy je ešte tma a prichádza domov potme (ako väčšina pracujúcich). Žalúzie v jeho izbe sú teda stále stiahnuté. Aby toho tienenia nebolo málo, väčšinu dní má stiahnuté ešte aj premietacie plátno, z ktorého pozerá po večeroch filmy a telku. To je vo veľkosti skoro celého okna.

Na parapete okna je jediný kvietok v jeho izbe. Určite ho každý pozná, lebo kedysi bolo jeho pestovanie dosť rozšírené. Dnes ho už vídať oveľa menej. Aj táto rastlinka má svojich prarodičov v rastline, ktorú som pestovala ešte v časoch, kedy som bola slobodná, čo bolo ešte v praveku 😜 Raz za pár rokov som ju omladila tým, že som odrezala nové výhonky a tie som znovu posadila.

O rastline je všeobecne známe, že dokáže čistiť vzduch a robí potešenie aj vtedy, keď nemá veľa svetla. Dokonca je dlhé roky schopná prežiť iba vo vode. Takých rastlín je naozaj málo. Táto vďačná rastlinka sa volá potosovec zlatý (Rhaphidophora aurea).