354. 2018

Štvrtok 20.12.

To počasie nie je normálne! Dnešné bolo síce typicky decembrové, chladné a dokonca zase nasnežilo. Snežilo ešte aj vo chvíli, keď som sa mojou obvyklou prechádzkovou okľukou vybrala na nákup. Sneh pokryl zamrznuté mláky a pekne sa to na niektorých miestach šmýkalo. Bola som svedkom aj jedného pádu. Mladej dáme som sa ponúkla, že jej pomôžem vstať, ale nepotrebovala moju pomoc. Zvládla to aj sama. Vtedy som si uvedomila, že by som sa nemusela trepať von v každom počasí. Zbytočne si koledujem o pád a nejakú prípadnú zlomeninu.

Keď som vyšla z obchodu, už nesnežilo, ale bolo tak chladno, že som si na hlavu musela dať kapucňu. Pocitová teplota bola o dosť nižšia ako tá skutočná. No keď sa pozerám na predpoveď na nasledujúce dni, nastanú veľké zmeny. Už v sobotu má byť až desať stupňov a ani Vianoce nebudú nielenže biele, ale ani len na ľade. Dnešné na noc predpovedané štyri stupne pod nulou majú byť na celý budúci týždeň poslednou mínusovou teplotou.