361. 2018

Štvrtok 27.12.

Neúprosne sa blíži záver roka. Mnohí v tomto období bilancujeme, hodnotíme a zároveň plánujeme. Aj ja som si uvedomila, že hoci som si tento rok kúpila nový bicykel, veľmi málo som bicyklovala,  málo som cestovala. Čas mi akosi pretiekol pomedzi prsty. Dokonca aj návštevy toho môjho najmilšieho parku som zanedbávala. Pýtam sa, čím to je? V budúcom roku sa musím polepšiť. Naplánujem si nielen rôznu turistiku, ale aj výlety mimo môjho mesta.  

Nikdy som napríklad nebola v kraji, kde rastú tie isté stromy, z ktorých jeden exemplár rastie aj v našom Sade Janka Kráľa. Maclura pomarančová je ten vzácny strom, ktorého časť kmeňa je na dnešnej fotke. Toľkokrát som si v minulosti hovorila, že si ten strom musím počas roka odsledovať. Stále neviem, kedy a ako kvitne a nikdy sa mi nepodarilo vyfotiť ani jeho plody. Dočítala som sa, že v našich klimatických podmienkach sa tento strom pestuje len zriedkavo. Najviac ich je v Podunajskej nížine.

Už dnes viem, že jedným z cieľov mojich budúcoročných výletov bude napríklad aj obec Málinec. Stromoradie z jedenástich maklur, ktoré tam vysadili zakladatelia sklární, by som rada videla na vlastné oči. Kraj Novohrad  vôbec nepoznám a určite tam nájdem aj zopár sôch Nepomuckého, zrúcaniny hradov a mnoho iných turistických zaujímavostí. Aj neďaleká Muránska planina ma už dávnejšie láka k poznaniu. Môj výlet na tieto miesta nebude iba jednodňový.