217. 2018

Nedeľa 5.8.

Nezabite ma, všetci tí, ktorí s obľubou kupujete a čítate knihy Dominika Dána. Môj syn ich má všetky a asi ich aj všetky prečítal (musím sa ho spýtať). Niekedy v zime si cez internet objednal tri knihy. Keďže bola pri objednávke možnosť vyzdvihnutia kníh v Petržalke, poprosil ma, aby som mu pre ne išla. Povedal mi vtedy, že knižky môžem prečítať najprv ja a že až potom si ich odo mňa zoberie. Prvé som si na čítanie vybrala knihy od Jozefa Kariku a ako tretia mi zostala knižka Korene zla od DD. K tým prvým dvom len toľko, že fajn, prečítala som ich, ale asi to boli posledné dve, ktoré som od neho čítala. Tá prvá mnou prečítaná od tohto autora sa mi asi páčila preto, že ten jeho štýl bol pre mňa nový, nepoznaný, no pri ďalších dvoch  sa mi v hlave rojili myšlienky, že prečo si autor vyberá také podobné témy. Akosi nemusím čítať príbehy o tom, ako sa niekomu stále nedarí, ako hlavnú postavu prenasledujú samé nešťastia.

Do tretej knihy som sa začítala až neskôr. Syn zistil, že ju kúpil duplicitne, že ju už doma má a preto kniha zostala u mňa natrvalo. Po viac ako dvesto stranách som nedočítanú knižku odložila. Je to prvá kniha od tohto autora, ktorú som začala čítať. Teraz som sa do nej pokúšala začítať znovu a stále nechápem, čo je na tých knihách DD také fantastické. Pritom som tento žáner kedysi čítala rada, ale s vekom sa mi asi mení vkus a nároky. Možno po dočítaní tých cca sto strán zmením názor. Možno by som mala iný názor na knihu vtedy, keby som knihy autora čítala postupne v takom poradí, ako ich písal. A možno by som dospela k tomu istému názoru, čo aj pri Karikovi, že trikrát a dosť.

Dnes som sa vystrojila s podložkou na ležanie a s knihou k Dunaju. Myslela som si, že si nájdem pokojné miestečko, kde knihu dočítam. Nenašla som. Miesto v koryte Dunaja som po chvíli opustila, pretože tam príšerne pieklo a štrk príšerne páchol. Vo vysokej tráve, ktorá stihla v koryte narásť, stále niečo šuchotalo, bála som sa, aby sa na mňa neprišla pozrieť nejaká potvora. Napríklad had. S dočítaním knihy počkám radšej na čas, kedy sa ochladí a bude napríklad celý deň pršať. Už aby to bolo!