256. 2018

Štvrtok 13.9.

Ešte v piatok večer mi syn oznámil, že bol v záhrade u mladšieho syna a že na tekviciach sú konečne prvé malé tekvičky. Za celé leto nič. Ani len jedinký plod. Ani jeden kvet nebol opelený, hoci včely sú v susednej záhrade. V poslednom čase som sa už o tekvice  prestala zaujímať, v záhrade som nebola od konca júla. V nedeľu mi existenciu malých tekvičiek potvrdil aj mladší syn. To som už začala mať nutkanie, aby som tam išla. Dnes sme sa tam teda konečne vybrali. Ale nastalo veľké sklamanie. Tri tekvičky, ktoré nemali ani desať centimetrov, už boli hnilé. Tekvice majú nejakú chorobu na listoch. Múčnatku, alebo čo to je. V tej záhrade nie je v podstate nič zdravé. Hrozno všetko uschlo ešte počas leta, jeho plody tým nestihli dozrieť a nenabrali šťavu a slad. Ríbezle, ktoré ešte začiatkom leta mali nejaké plody, sú tiež úplne vyschnuté. Jediné, čomu sa tam darí, sú synove papriky.