288. 2018

Pondelok 15. 10.

Hloh obyčajný je tŕnitý ker či strom. Na jar bohato zakvitne bielymi kvetmi, na jeseň sú konáre hlohu zasa plné červených plodov. Ale ja vám dnes prinášam fotografiu, kde sa snúbi jar s jeseňou, čiže na konárikoch hlohu sú zároveň kvety aj plody.
 
Dnešnú fotografiu som mala poslať do niektorých bulvárnych novín, alebo súkromnej televízie. Tam sú takéto javy každým rokom predmetom článkov a reportáží. Od čias, čo sa venujem foteniu, nebol asi ani jeden rok taký, kedy by som v jeseni nenašla na nejakom strome kvety. Raz to bol gaštan, ktorý kvitol až v čase, kedy už aj plody opadali, inokedy zase orgován začiatkom septembra, potom jabloň, agát a už si ani nespomínam, na čom všetkom som videla kvety zároveň s plodmi. Tentokrát som našla kvety na hlohu. Je to celkom zaujímavý pohľad. Len škoda, že kvety boli voči mojej postave dosť vysoko.

Hoci som hloh fotila nespočetne veľakrát v čase kvitnutia, ale aj v jeseni, nespomínam si, že by som o tomto strome niekedy písala na blogu. Na mňa to síce neplatí, ale aj hloh patrí k rastlinám, ktoré majú liečivé účinky. Využívajú sa kvety, listy aj plody. Najviac liečivých látok však obsahujú biele kvety. Že sa aj z plodov hlohu pije čaj, som sa dozvedela až pri písaní tohto príspevku. Asi si pôjdem nejaké nazbierať a vyskúšam ho, či mi bude chutiť. Na čo všetko pôsobí hloh si môžete nájsť na internete.