291. 2018

Štvrtok 18.10.

Keď som bola niekedy uprostred leta v barokovej záhrade Bratislavského hradu, vzala som si odtiaľ zopár semien kvetov krasuľky. Kvitli tam v troch farbách. V ružovej, bordovej a bielej, práve z nej som si semená zobrala. Doma som zopár z nich zasiala do kvetináča a o krátky čas vyrástla z niekoľkých semien iba jedna rastlinka. A tá rástla do výšky, už bola jeseň a vtedy sa objavil aj prvý púčik. Dúfam, že počasie ešte dovolí, aby zopár ďalších kvetov vykvitlo a aby dozreli aj semená, ktoré by som si mohla na jar zasiať.

Krasuľku si pamätám ešte z detstva, kedy sme ju mali doma v záhrade a často trónila u nás aj vo vázach na stole. Je to vďačná kvetina, čo som už napísala aj v článku na blogu Farebný svet. Fotografie krasuliek, ktoré sú v tom článku, som nafotila z mojich kvetov na záhone pri dome. Pred piatimi rokmi mi krasuľky vyrástli, aj vykvitli, ale každým rokom ich po vysiatí vzišlo stále menej a menej, posledné dva roky som už na záhone nemala ani jedinú krasuľku. Neviem prečo. 

Ak sa mi ich na budúci rok podarí vypestovať, budem sa snažiť, aby vyzerali tak, ako tie na Bratislavskom hrade. Nikde som sa o tom nedočítala, ale pravdepodobne potrebujú k tomu nejaký zásah. Ešte nie je ani zima a ja sa už teším na jar. Bodaj by sa tá zima dala nejako preskočiť.