315. 2018

Nedeľa 11.11.

Upozornenie! Fotka pod textom  nie je vhodná pre slabšie povahy. 

Martin na bielom koni sa dnes nekonal. Predpoveď počasia na dnešný deň menili niekoľkokrát, ale ani  z jednej sme nemali očakávať ochladenie, ani sneženie. Na ulici som si všimla, že už visia žiarovky nad cestou, ktoré zvyknú inštalovať pred Vianocami. V meste stojí vianočný strom, stavajú sa predajné domčeky na vianočné trhy. Čas zimy a Vianoc sa blíži.

Už som tu pred časom spomínala, že tento rok som začala prikrmovať vtáčatá oveľa skôr ako po iné roky. Vzniklo to tak, že do slnečnice, ktorej celé nenačaté kilové balenie mi zostalo z minulej zimy, sa dostali mole. Bolo mi ju ľúto vyhodiť, tak som ju položila na balkónový múrik. Vtáčatá ju objavili veľmi rýchlo. 

Dnes doobeda tam prilietali jeden za druhým. Striedali sa sýkorky s brhlíkmi, naraz ich tam bolo niekedy aj niekoľko. Až som si u jedného vtáčatka všimla, že má nejakú čudnú hlavu. Bežala som si zobrať fotoaparát, aby som si ho pozrela cez objektív fotoaparátu. To, čo som uvidela, mi naozaj zovrelo žalúdok. Chúďa sýkorka mala na hlavičke dosť veľký nádor, ani  očká nemala v poriadku. Bolo mi jej veľmi ľúto. Ani som to doteraz netušila, že aj zástupcovia zvieracej ríše bojujú s podobnými chorobami ako aj ľudia.