329. 2018

Nedeľa 25.11.

Momentálne vonku prší. Cez deň však bolo celkom príjemne. Až na to, že ani dnešný deň sa neodlišoval od tých predošlých tým, že nad nami znovu visela sivá obloha.  Počasie uplynulého týždňa je presne to, ktoré neznášam. Ani v najbližších dňoch nás zmena k lepšiemu nečaká. 

Už dlhšie som uvažovala o tom, ako zazimujem hortenziu, ktorú som mala od jari na balkóne. K nej pribudli niekedy v septembri dve popínavé ruže. Chcela by som ich tiež pestovať na balkóne. Napadlo mi, že by bolo asi vhodnejšie zasadiť ich do zeme a prezimovať vonku. Na záhone pri našom dome som to nechcela riešiť, tak sme sa dnes vybrali do synovej záhrady. Urobili sme tam posledné jesenné upratovanie a vypustili sme tiež dažďovú vodu z nádrže. Dôkladne som zostrihala šalviu, ktorá už asi pamätá niekoľko rokov. 

Ruže som vybrala z kvetináčov, ale hortenziu som vložila do jamy spolu s kvetináčom. To hlavne preto, že tá má v kvetináči svoju špeciálnu (kyslú) zeminu. Uvidím, ako tento môj pokus o prezimovanie dopadne. Teraz už môže začať mrznúť aj snežiť. Dúfam, že čečina, ktorou som kvety prikryla, ich pred zamrznutím ochráni.