351. 2018

Pondelok 17.12.

Krátko po obede som vhodila do poštovej schránky vianočnú poštu. Dúfam, že pozdrav odo mňa  príde k príjemcovi ešte do Vianoc. Na schránke bol uvedený iba jeden čas vyberania jej obsahu, a to o 17. hodine. Kedysi sa poštové schránky vyberali niekoľkokrát denne. To bolo ešte v časoch, kedy sa väčšina vianočných a novoročných želaní posielala poštou. Dnes na to ľudia využívajú internet a mobilný telefón.

Posledné roky využívam služby slovenskej pošty len minimálne. Kedysi, keď som okolo piatej hodiny popoludní doniesla k okienku pošty zásielku a poslala som ju obyčajnou poštou, na druhý deň bola u príjemcu. Dnes? Ani náhodou. A to ani len v meste, v ktorom bola obálka odoslaná a zároveň do neho bola aj adresovaná. Trvá to niekoľko dní, pričom na poštu nechodievam neskoro popoludní, ale väčšinou tam idem dopoludnia, keď si myslím, že tam bude menej ľudí.  Neviem, či je problém v pošte, na ktorú tie poštové zásielky nosím na odoslanie, alebo v pošte, ktorá je poštou príjemcu. 

Aj k týmto sviatkom som odoslala iba jediný vianočný pozdrav, ten, ktorý je vidieť na fotografii. Nie som ochotná podporovať organizáciu, ktorá si svoje služby plní tak, ako si ich plní a pritom poplatky za ne neustále zvyšuje. Našťastie som si pri mojej poslednej návšteve pošty kúpila známky naviac, takže som dnes nemusela vystáť radu pred okienkami a mohla som využiť poštovú schránku.