355. 2018

Piatok 21.12.

K dôležitým ingredienciám pri varení vianočnej kapustnice patria u nás aj sušené huby. Keďže som sa počas tohoročnej bohatej hubárskej sezóny dostala do lesa  iba raz a to som našla len toľko húb, z ktorých som ledva urobila niečo pod zub, musela som si sušené kúpiť. Kupovala som na dvoch miestach. Najprv na trhu a potom aj v Tescu. Keď som ich oboje doma rozbalila, nebola som nadšená ani jednými. Tie z trhu neboli vôbec poriadne vysušené a tie z Tesca, ktoré mali na obale nápis ceskehouby.cz, boli zase vysušené až natoľko, že na spodku vrecúška bola len mrvina, alebo ešte presnejšie, hubový prášok. Sušené huby sa predávajú za nehorázne ceny a že si niekto potrebuje nadrobiť váhu ešte aj vodou, to je už fakt na zamyslenie. Tie české boli zabalené v peknej kartónovej krabičke. Do tej by sa však zmestilo aj   dvojnásobné množstvo húb. Keďže ich všetky na jeden raz nespotrebujem, tie z trhu doma ešte dosúšam. Naším bytom sa nesie typická jesenná vôňa.

V noci nám znovu trošku pocukrilo. Dnešný deň je dňom zimného slnovratu, lepšie povedané, zimný slnovrat  nastane až túto noc medzi 23. a 24. hodinou. Po tomto dátume sa dni začínajú pomaly predlžovať. Tak som nad tým premýšľala, že prečo toto koncoročné obdobie spojené s vianočnými sviatkami nemám veľmi v láske. Je to určite aj preto, že dni sú veľmi krátke, slnečného  svitu je minimum. Už sa neviem dočkať času, kedy sa dni začnú viditeľne predlžovať.